Träning i det underbara vädret!

2011-04-17 @ 14:10:48

Kom nyss in  efter ca 2.5 h i lilla skogen med apporteringsgruppen! :D
Vi tränade markeringar över en bäck. fast först började vi med att träna lite inkallningar och pass var o en för sig. Gizma gjorde jättefina inkallningar och började förstå pass. Första gången vi tränade det idag nämligen med godis. Lite dumt kanske att börja träna utomhus, men det gick rätt bra ändå :)

Gizma var jätteduktig för att vara första gången som vi träna markeringar över vatten. Hon skuttade över vattnet, tog apporten, ville först ge den till frida, men gick sen i vattnet och kom sedan mot mig, avvek och skaka/la sig ner o rullade. Men det går o träna bort. Då gjorde vi bara så att jag satt henne ner, sa åt henne o hålla apporten o gjorde sedan ett bra avslut med en bra inkallning.
Vi har ju verkligen en hel del att träna på, men jag tycker ändå att hon va jätteduktig och jag vet att vi kommer klara det. Gäller bara att träna och träna! :)

Så nu ligger hon här vid mina fötter under bordet, och sover. Haha min prinsessa.

Nu ska jag dricka mer kaffe och försöka ta itu med lite plugg. Om jag orkar. Ska även gå till Cissi sen o äta resten av våran supergoda morotskaka! :D


Nån som är stolt över sin klöv! :D (bild från i sommras)


Pusshej

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback