Kall cola

2009-07-17 @ 16:49:09

Sitter just nu med en kall cola i handen. Har jobbat hårt i 2.5 timmar nu. Vet ni med vad? Jo, med att lägga ner 720 hundmatskorvar i frysboxen! Det var jobbigt kan jag lova. Först var jag ute o gick. När jag går där på vägen åker en lastbil förbi mig. Åh nej tänkte jag. Tänk om det är hundmaten som kommer idag! Så för säkerhets skull sprang jag tillbaka. Ca 2 km. Fy fan. Och så klart var det hundmaten som kommit. En hel pall. 36 kartonger som väger 20kg st. Först fick jag lov att bära in kartongerna vilket var 720 kg totalt. Och sedan plocka upp alla hundmatskorvar och stoppa ner i frysen. Det blir ju typ att bära 720 kg 2 gånger! :O Fy fan. Och frysboxarna där nere blev fulla så då fick jag lov att släpa upp 3-4 20kiloskartonger upp för en jättebrant trappa. Jaja, men jag har iaf fått dagens träning :P Och det blev ju inte bättre av att det var ca 30 grader ute. Haha. Allu var dryg oxå. Jag hade fylllt på vatten och så hör man hur det skramlar. Då hade han vällt ut allt vatten och sedan tagit vattenskålen och gått ut. Och så gjorde han precis lika när jag fyllde på vattnet igen. Suck. Vilken busig hund Stephan har köpt :P

Bara så ni vet kommer det bli mycket bloggande av vad som händer här på gården nu och så. Gör ju inte så mkt annat. Nån dag ska jag väl cykla in till Enköping och kolla runt där lite oxå. Tur att jag inte gjorde det idag då när hundmaten kom :P haha

Imorse såg vi massa harar förresten. Först skuttade 3 st förbi neranför huset på åkern. Sen var det några som sprang fram och tillbaka hela tiden. Till och med en som sprang på deras grusinfart. Haha det var iaf roligt att kolla på. Finns så mkt harar här nere. Ett par rådjur har jag oxå sett. Sen var det ju dom där fästingarna... Ingen har bitit mig än iaf. Bara krypit på mig.

Nu ska jag bara ta det lugnt i några timmar tills det  blivit svalare ute så man kan ut och gå. Det är ju inte bra för hundarna med långpromenad i denna värme. Och nu skäller Allu igen. Suck. Går det nå bra på tv ikväll? Just ja, jag måste ju komma på nån mat tills ikväll oxå. Vad jobbigt. Det får bli hamburgare eller kyckling tror jag ;)  Och förresten, jag har ätit rådjur för typ första gången i mitt liv. I måndags.  Det var faktiskt godare än vad jag trodde :)

Oj nu blev det långt här. Haha

pusshej

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback