Lite tid över

2009-08-03 @ 22:57:58

Nu har jag lite tid över.  Har varit med Nadja precis hela dagen. Men det är ju kul. Hon och Gizma springer runt o leker hur mycket som helst och det tycker dom är skitroligt verkligen! Förstår inte hur Nadja orkar. Förövrigt har jag hunnit med att tvätta mina kläder o städat lite idag. Även klippt gräset. Då har jag Nadja instängd i hagen eller bur. Och gud vad hon skriker då! Lilla gumman!  Man har inte tid för datan när man har en liten valpis hemma här. Hoppas man får sova inatt iaf. Natten till idag blev ju inte mkt sömn. La mig runt halv 12 och kunde inte somna. Låg o vred o snurra runt bara. Vid kl 2 hör jag hur Nadja gråter så jag går ner. Då hade mamma precis varit ut med henne så det var därför hon grät. Men jag gick upp o hämtade min bäddmadrass o la mig nere i köket och sov med henne. Fy fan va oskönt det var alltså! Fast det var oxå mysigt att ha en valp i sängen :) Sen sov hon fram till klockan var 4. Då gick vi ut o kissa. Sen var ju hon pigg. 10 i 5 blev hon tyst lite och kvart över 5 gick vi ut för då pep hon. Då fick hon lov att göra nummer 2. Sen fick jag iaf sova till kl 6! :) Alla andra skulle ju upp o jobba så de va dags för dom att gå upp. Mellan 7-8 kunde jag lägga mig igen o sen vaknade jag av att jag hör nån som äter. Då va de ju bror som va hemma på lunch.  Och nu sitter jag bara o babblar. Är så sjukt trött efter veckorna i enköping o så kommer man hem o får knappt sova här :P haha.

Så här gick det iaf till: På morgonen sista dagen i Enköping bad Stephan mig att komma in på hans kontor. Där gav  han mig ett kuvert och sa att det var min lön. Efter en liten stund sa han: " Men, det finns ett annat alternativ oxå och det är att ta hem en hund värd ***** kr, en valp."  Då blev ju jag helt überlycklig! Ringde ma o pa som satt i bilen på väg o hämta mig o Jojji. Så efter dom ringt massa samtal o diskuterat så hade dom bestämmt sig för att vi skulle ta hem valpen. Och jag hade ju gått o blivit kär i lilla Nadja som var den sista tiken i valpkullen. Så det var självklart att vi skulle ha just henne. Men mamma o pappa ska köpa loss henne från mig så jag får min lön ändå. Och det finns ju några som vill byta namn på henne eftersom göras hund oxå heter Nadja. Men det står nadja på stamtavlan och därför SKA vi inte byta namn på henne. Jag bestämmer över henne fram tills jag fått pengarna av dom. Haha :P   Men det var iaf så det gick till med Nadja. Bestämde oss samma dag som vi tog hem henne. Hon har jättebra stamtavla. Pomo är pappan och han är en grym jakthund. Alla på stamtavlan är champions o även några dubbelchampions.

Det var ju ungefär samma historia med Ilja. Min kusins pappa skulle hämta en hund i vilhelmina och ringde dagen innan o sa att det fanns en tik kvar. Och att vi hade på oss till imorgon att bestämma oss. Poff pang bara sådär :P Inget vi ångrar iaf! :)

Nu blev det ett väldigt långt inlägg här. Men jag kan ju inte skriva så ofta och vill skriva av mig så det blir långa inlägg. Haha. Min Faster o hennes man är här tills imorn förresten! :) Roligt :)  Just nu ligger Nadja o sover :P Ska ut o busa av henne riktigt nu innan vi ska sova :P Så hon sover inatt alltså :)
Bjuder på den :P

Godnatt<3

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback