Första veckan

2009-08-29 @ 14:28:48

Hej,
Här kommer lite kort om vad som hände under min första vecka här i Forshaga. Har ju fått mitt internet nu så nu kan jag lägga upp det :)


Lördag 15/8:
Gick upp runt kl 6 för att sätta mig i bilen kl 7 och vara helt färdigpackad. Vilket jag var. Men blev ändå lite förseningar så halv 8 kom vi iväg. Lite jobbigt var det att lämna mina 3 älsklingar. Gizma, Ilja och Nadja. Men iaf var vi framme kl 10 i Forshaga. Då bar vi upp alla kartonger och möbler för våra 5 trappor. Det tog lite tid o så. Fikade lite och sen bar det iväg till Karlstad och IKEA. Där blev vi väl från typ 1 till 5-6. Och var på ica maxi o siba. Så kl 7 var vi tillbaka i lägenheten. Jag köpte: tv-bänk, byrå m spegel, liten hyllan till hallen o typ massa småsaker som gardiner o så. Men jag orkar inte skriva allt. Runt halv 11 på kvällen rullade mamma o pappa tillbaka till dalarna. Dom fick med sig en tv-bänk hem dom också. Blev lite tyst när dom åkte, men det var skönt efter att ha haft ljud omkring sig hela dagen.

Söndag:
Vaknade runt 8 tiden av ett sms. Det var från Ellen, dottern i familjen jag jobbade hos i Enköping. Hon skrev att hon saknar mig jättemkt. Kunde iaf inte somna om sen så jag låg och drog mig ett tag för att ta itu med all packning. Fast fick i ordning det mesta på lördagen. Tog mig även en liten utforskarpromenad ner till ica. För att se lite hur det ser ut och så. Vid 2 tiden kom Frida hit. Hon som jag bor med alltså. Och då var det samma som lördagen. Alltså bära upp massa saker o sen packa upp. Men det gick bra och dagen gick ganska fort. Vi fick även besök av 4 st från klassen. Cissi, My, Amanda och Malin. På kvällen så spelade vi kubb med många från klassen. Gick o knacka dörr o frågade om dom skulle vara med o så. När vi kom hem så käkade vi smörgåstårta som Frida hade med sig och sen var vi så himla trötta och segade i soffan hela kvällen utan tv.  Runt 10 tiden kände vi att det var dags att gå och lägga sig så vi gjorde det. Gud va skönt jag sover i min säng alltså.

 Måndag:
Första dagen i skolan. Kul att träffa hela klassen. Vi fick typ mest information o sånt där. Dom visa matsalen osv. Vi har verkligen en bra bit ner till skolan och hundstallet. Längre än vad man tror att det är alltså. Tur att vi har cyklarna med oss hit. Efter skolan så åkte vi ner till en lampaffär och köpte en lampa till köksfönstret och penslar så vi kunde måla en spegel som Frida hade med sig. Så den målade vi på eftermiddagen. Träffade även ett gäng från klassen när vi va nere på stan och dom ville kolla på vår lägenhet så det var 8 st som var här och hälsade på. Jennie och Sandra kom på kvällen sen och hälsade på dom också och vi följde dom ner på kvällen. Då gick vi runt och knacka dörr nere på ghettot. De va kul de J När vi kom hem därifrån fick vi ju lov att packa eftersom det var introduktionsläger på tisdagen. Jag pratade även i telefon med j ganska länge sen när vi kom hem.

 Tisdag:
Åkte iväg på introläger. Och dagen kändes så himla lång alltså. Alla hade hemlängtan till sina lägenheter. Och så hade dom inte mkt planerat den dagen heller så ja, dagen gick segt. Men blev lite roligare på kvällen med alla lekar. Har egentligen inte så mkt att berätta om lägret o så. Men vi var iaf i Humletorp. Typ på en camping. Ganska mysigt ställe, tyckte inte om stugorna så mkt men det gick väl. Vädret var inte det bästa heller o alla frös. Just ja, Kerstin och hennes man hade apporteringsuppvisning med sina labradorer också. Jättekul att kolla på hur dom arbetar. Verkligen jätteduktiga hundar.

 Onsdag: 
Dagen började med en äventyrsbana i skogen. Den var faktiskt ganska rolig ändå. Lite läskigt när man skulle gå över vattnet men det gick iaf haha. Sen kom fritidsvärdarna och ”lekte” med oss.  Typ namnlekar. Dom hade båten med sig så man fick åka ring och wakeboard om man ville. Jag gjorde inget av de. Hade ingen lust att bli blöt precis.  På kvällen var det några som badade vattentunna. Jag var med Jennie, Frida  He och Sandra. Köpte godis och satt o pratade. Vi hade hur roligt som helst. Satt o jämförde olika dialekter och ord o så. Asroligt verkligen.  Några hade även bakat kladdkaka till alla. Mums.

 Torsdag:
Städade o så i stugorna. Sen runt 10.20 kom bussarna och hämtade oss. Dom skulle kommit kl 11 egentligen men alla tyckte bara att de var skönt att dom kom tidigare. Alla ville verkligen hem då. Väl hemma i lägenheten slängde jag mig direkt i duschen. Guuud va skönt det var alltså. Vi satt oss sedan i soffan bara för att chilla. Skönt att vara hemma här i Forshaga igen.

 Pussheje

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback